Warsztaty rozwijające techniki efektywnego uczenia się

Jednym z problemów edukacji jest brak rozwijania umiejętności uczenia się. Wielu uczniów bardzo często uczy się wyłącznie do sprawdzianów, a po ich zaliczeniu większość materiału zapomina. Badania potwierdzają, że adekwatnie dobrana metoda wspomagająca proces gromadzenia i przechowywania wiedzy, może przyczynić się do poprawy efektów uczenia się i do skrócenia czasu nauki od 2 do 3 razy.

Pytanie: jak pomóc dzieciom w nauce — dotyczy zarówno uczniów, którzy odnoszą sukcesy edukacyjne, jak i tych, którzy ponoszą porażki, czyli nie chcą, bądź nie potrafią się uczyć. Jedną z ważniejszych przyczyn niepełnego wykorzystywania własnych możliwości jest nieefektywne przyswajanie wiedzy. Efektywności tej można się jednak nauczyć! Efektywne uczenie się to umiejętność poruszania się w gąszczu informacji, szybkie przyswajanie, przechowywanie i odtwarzanie tych informacji, które w danym momencie są potrzebne. Badania pokazują, że czysto akademicka forma nauki odpowiada tylko na potrzeby 30% osób, pozostałe 70% woli inne style uczenia się (Dryden, Vos, 2000).


Cel główny:Wypracowanie umiejętności szybszego i bardziej efektywnego  przyswajania  wiedzy  przez uczniów:

Cele szczegółowe:

  • Doskonalenie metod uczenia się ucznia.
  • Poznanie przez uczniów najważniejszych zasad efektywnego uczenia się.
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się, logicznego myślenia, organizowania własnej pracy, motywacji uczniów do nauki, radzenia sobie ze stresem.

Program warsztatów (4 godziny zegarowe):

1. Jak uczyć się skuteczniej? Czym jest pamięć i jak funkcjonuje?

  • Dlaczego się uczymy i zapamiętujemy?
  • Dlaczego zapominamy?
  • Dobra organizacja to podstawa (rola przerw, skuteczne powtórki).
  • Metoda zapamiętywania – rzymski pokój

2. Jaki styl uczenia się posiadam?

  • Jakie są moje preferencje? - zróżnicowanie funkcji półkul mózgowych
  • Jakie są moje mocne strony?

3. Techniki pamięciowe w nauce:

  • metoda łańcuchów skojarzeniowych,
  • system cyfrowo – literowy,
  • zakładki liczbowe,
  • historyjki i inne mnemotechniki.

4. Mapy myśli i graficzne notatki.

  • nauka aktywnej pracy z tekstem i dostrzegania słów kluczowych,
  • technika sporządzania map myśli i graficznych notatek.

Zadzwoń +48 507 551 374

Image